Jak uzyskać dostęp do edziennika?

Od tego roku szkolnego wracamy do edziennika firmy Vulcan. Konta w edzienniku Librus są już nieaktywne. Do edziennika firmy Vulcan loginem jest adres email (w przeciwieństwie do dziennika Librus, gdzie loginem był ciąg znaków generowany przez system). W związku z tym na pierwszych lekcjach wychowawczych zostaną Wam rozdane formularze, na których będziecie mogli wpisać swój adres email. Analogiczne formularze zostaną rozdane  na pierwszych w roku szkolnym zebraniach z rodzicami, aby zainteresowani rodzice mogli także uzyskać dostęp do kont rodzicielskich.

Adresy email, które zostaną przez Was podane, zostaną wprowadzone przez administratora do systemu edziennika. Wy w międzyczasie powinniście założyć sami konto w systemie. Robi się to według następującej procedury:

  1. W pasku adresu przeglądarki internetowej wpisz adres dziennika elektronicznego: http://dziennik.zs3.com.pl. Wyświetli się powitalna strona systemu.
  2. Kliknij przycisk Zaloguj się, a następnie Załóż konto, a następnie wpisz ten sam adres e-mail, który wpisałeś na liście podczas lekcji wychowawczej.
  3. Zaznacz opcję Nie jestem robotem i kliknij przycisk Wyślij wiadomość.
  4. Sprawdź skrzynkę swojej poczty elektronicznej. Przeczytaj wiadomość i kliknij link podany w treści, aby nadać własne hasło.
  5. Wprowadź nowe hasło, którym będziesz się posługiwał, zaznacz opcję Nie jestem robotem i kliknij przycisk Ustaw nowe hasło.
  6. Od tego momentu możesz logować się do systemu, korzystając z adresu e-mail i ustalonego przez siebie hasła.

Jeżeli po założeniu konta system wyświetli informację, że Twój adres email nie został rozpoznany (nie znajduje się w systemie), upewnij się w pierwszej kolejności, że podałeś ten sam email, który wpisałeś na liście podczas lekcji wychowawczej – jeżeli tak, spróbuj zalogować się ponownie za jakiś czas – najprawdopodobniej Twój email nie został jeszcze przypisany przez administratora do Twojego konta. Opóźnienie we wprowadzaniu adresów występuje głównie na początku roku szkolnego ze względu na dużą liczbę kont do skonfigurowania przez administratora. Przeważnie do w drugiej połowie września wszystko jest już unormowane, więc jeżeli do końca września nadal nie będziesz umiał zalogować się do swojego konta, zgłoś się do administratora w celu wyjaśnienia problemu.

Po zalogowaniu się do dziennika może się zdarzyć (dot. to także początku roku szkolnego), że nie będziesz widział planu lekcji albo będzie on niepełny – wynika to z faktu, że przez pierwsze dwa tygodnie roku (około) plan ulega jeszcze drobnym modyfikacjom i jego wprowadzanie do systemu edziennika rozpoczyna się z niewielkim opóźnieniem Oczywiście brak prowadzonego planu nie oznacza, że automatycznie nie będziesz widział wpisów swojej frekwencji, ocen czy innych opcji. Plan lekcji w edzienniku pełni rolę pomocniczą i jego brak nie oznacza, że dziennik nie działa.

Zachęcamy do zapoznania się z Informatycznym Niezbędnikiem Nowego Matejkowicza, który znajduje się w menu Dla ucznia i rodzica – oprócz powyższej porady znajdziecie tam także informacje na inne ciekawe tematy.

Przemek Malik

Administrator szkolnej sieci komputerowej. Posiada wykształcenie wyższe - inżynier informatyki. W szkole pracuje od 2009 roku. Specjalizuje się w sieciach komputerowych. Zaprojektował i uruchomił szkolną sieć WiFi oraz system monitoringu szkolnego a także zmodernizował robudował sieć LAN w całym budynku szkoły. Wdrożył szkolny serwer mailowy oraz serwer VoIP. Wdrożył szkolny dysk sieciowy Phobos. Nadzoruje pracę szkolnej sieci oraz dba o poprawne jej funkcjonowanie. Wdrożył system edziennika w szkole i jest odpowiedzialny za jego konfigurację, a także pomoc w jego obsłudze. Administruje szkolnymi stronami www. Wdrożył w szkolną platformę edukacyjną.

Zmiana rozmiaru czcionki
Zmiana kolorów