Hiszpańska szkoła: zajęcia, lekcje, występy, debaty

Za nami kilka dni wytężonej pracy. Uczestniczyliśmy w zajęciach dramy, prowadzonych przez aktora i nauczyciela ze Stanów Zjednoczonych. Ćwiczenia były dynamiczne, pełne ekspresji, miały przygotować uczestników projektu do występu w teatrze 27 marca. Braliśmy również udział w lekcjach: łaciny, biologii (ciekawy wykład na temat zalet diety śródziemnomorskiej i wymiana informacji o tym, co jedzą ludzie w różnych krajach), matematyki (duże zainteresowanie wywołała „złota liczba” Fibonacciego i łamigłówki matematyczne na podstawie systemu liczb, który został opracowany przez tego znakomitego matematyka, przez część zajęć głównym bohaterem były…fasolki). Uczestniczyliśmy także w zajęciach literackich, połączonych z muzyką renesansową. Uczniowie mieli również próby muzyczne i teatralne. W środę natomiast zaczęliśmy dzień od prezentacji na temat naszej literatury. Patrycja, Zosia i Basia przybliżyły najważniejsze postacie polskich twórców literackich. Zachwyt wzbudziła recytacja wiersza „Nic dwa razy” Wisławy Szymborskiej w wykonaniu Zosi Hrybik. A niemały entuzjazm wywołał konkurs, który przeprowadziły dziewczyny.
27 marca młodzież zaprezentowała się w Instytucie Pablo Iglesiasa – lokalnym centrum kultury w Alcobendas. Data nie została wybrana przypadkowo- w ten właśnie sposób uczciliśmy Międzynarodowy Dzień Teatru. Uczestnicy projektu wystąpili w trzech odsłonach: muzycznej, tanecznej i teatralnej. Zgromadzona publiczność nagrodziła młodych artystów gromkimi brawami. Po obiedzie nauczyciele mieli okazję zobaczyć w Madrycie miejsca związane z najsłynniejszymi w Hiszpanii twórcami literatury. Jak się okazało Lope de Vega i Miguel de Cervantes Saavedra nie przepadali za sobą.
Kolejny dzień rozpoczął się od oficjalnej wizyty w Urzędzie Miasta w Alcobendas i spotkania z prezydentem miasta. Po południu przeprowadzono debatę: ‘Film adaptations can never replace the experience of reading a good book’ (adaptacja filmowa nie może zastąpić doświadczenia związanego z czytaniem dobrej książki). Zosia reprezentowała grupę broniącą, natomiast Patrycja była w grupie opozycyjnej wobec postawionej tezy. Dyskusja była rzeczowa, a młodzież wyjątkowo zaangażowana i pomysłowa. Wygrała grupa zwolenników czytania dobrych książek.
Wieczorem w szkole odbyło się spotkanie całej grupy Erasmus +: uczniowie, rodzice i nauczyciele. Podczas podsumowania wspólnej pracy nagrodzono najaktywniejszych uczestników projektu. Wszyscy świetnie się bawili na szkolnym party: muzyka, dobre jedzenie, śmiech, taniec i wyjątkowe towarzystwo.

Skip to content