II LO im. Jana Matejki

Komunikat w sprawie zmian w edzienniku Vulcan

Informujemy, że z końcem sierpnia firma Vulcan dokonała znaczącej aktualizacji swojego edziennika po stronie rodzica i ucznia, które obejmują:

  • nowy wygląd witryny dla rodzica/ucznia,
  • nową aplikację na telefon eduVulcan (z opcjami płatnymi, które obejmują moduł wiadomości, powiadomienia push oraz usprawiedliwianie nieobecności z poziomu aplikacji – tymczasowo bezpłatne do 1 listopada 2024 r.). Poprzednia wersja aplikacji jest wycofana i nie będzie działać, więc można ją usunąć z telefonu.
  • nowy system logowania 

Nowy system logowania

Vulcan wprowadza dwa rodzaje kont dla rodziców i uczniów – konto zwykłe oraz konto eduVulcan.

Konto zwykłe udostępnia dotychczasowe funkcje dostępne przez www, nie umożliwia jednak korzystania z aplikacji mobilnej. Logowanie do konta zwykłego odbywa się także za pośrednictwem innego niż dotychczasowy adres strony, który zostanie wygenerowany i podany podczas tworzenia konta zwykłego. Dodatkowo uczeń/rodzic przy zakładaniu konta zwykłego otrzyma automatycznie wygenerowany, alfanumeryczny login, którego nie można zmieniać. Dodatkowo, konto zwykłe dotyczy wyłącznie jednego dziecka. Ci z Państwa, który mają więcej dzieci, muszą dla każdego z dziecka założyć osobne konto, co będzie się wiązało z otrzymaniem osobnego loginu dla każdego z nich, a co za tym idzie, nie będzie możliwe jak dotychczas, przełączanie się pomiędzy dziećmi w ramach jednego konta. Aby to zrobić, trzeba będzie wylogować się z konta jednego dziecka i zalogować do konta drugiego. 

Konto eduVulcan posiada większe możliwości, a także wprowadza zmiany, które dla niektórych niekiedy stanowiły problem, a zalicza się do nich:

  • prosty adres logowania, wspólny dla wszystkich szkół, niezależnie od miasta: https://eduvulcan.pl
  • dostęp do aplikacji mobilnej
  • możliwość samodzielnej zmiany adresu email powiązanego z kontem
  • dostęp do portalu edukacyjnego Vulcan

Konto eduVulcan jest bezpłatne, a do jego utworzenia jest niezbędna akceptacja regulaminu. Uczniowie mający mniej niż 13 lat nie przejdą samodzielnie aktywacji konta, ponieważ wymagane jest dodatkowe potwierdzenie ze strony rodzica.

Zaktualizowanie dotychczasowego konta Vulcan do konta eduVulcan polega na ustaleniu adresu email powiązanego z kontem (można pozostawić dotychczasowy) oraz hasła. Tym konta ustawia się automatycznie (rodzic/uczeń) na podstawie dotychczasowego konta i nie można go zmienić.

Poniżej załączamy także filmiki instruktażowe:

Opłaty za aplikację mobilną

Wraz z wprowadzeniem nowej aplikacji mobilnej Vulcan zapowiedział wprowadzenie odpłatności za dostęp do części jej funkcji od 1 listopada. Funkcje te są w aplikacji oznaczone obecnie symbolem otwartej kłódki i do końca października są dostępne bezpłatnie. Odpłatność, jaką zapowiada Vulcan będzie wynosić od 32,99 do 42,89 zł brutto i jest to opłata jednorazowa (za dostęp od 01.11.2024 r. do 30.06.2025 r.). w zależności od kanału sprzedaży. Odpłatność ta stoi po stronie rodzica i nie jest obowiązkowa, jej nie wniesienie zmniejszy po prostu funkcjonalność aplikacji. Dodatkowo zaznaczamy w tym miejscu, że jako szkoła nie mamy wpływu (podobnie jak wszystkie szkoły w kraju korzystające z edziennika Vulcan) na wprowadzenie takiego modelu – jest to decyzja firmy Vulcan jako producenta edziennika.

Różnice pomiędzy wersją płatną (rozszerzoną) i bezpłatną (podstawową) ilustruje poniższa tabela:

 usługa rozszerzonausługa podstawowa
Powiadomienia PUSH+
Usprawiedliwienia nieobecności w aplikacji+
Moduł wiadomości w aplikacji+
Możliwość dostosowywania wyglądu aplikacji+
Widżety (Android)+
Frekwencja (nieobecności, spóźnienia, zwolnienia)++
Procent frekwencji++
Sprawdziany++
Zadania domowe++
Oceny i średnie ocen++
Kalendarz z planem lekcji i własnymi terminami++

źródło: Vulcan

Pełne informacje dotyczące nowej odsłony edziennika Vulcan są dostępne na stronie https://dziennik.vulcan.edu.pl/akz/

Scroll to Top
Skip to content