II LO im. Jana Matejki

Trwa nabór do klas pierwszych.
Zapraszamy na naszą stronę rekrutacyjną
Sprawdź też, jak zarejestrować się w systemie naborowym Vulcan

Szkolne konto i eDziennik

Poniżej znajdziesz informacje o tym, jak zalogować się do szkolnych komputerów, szkolnego WiFi oraz do eDziennika Vulcan.

Konto szkolne

Dzięki współpracy z firmą Microsoft, każdy pracownik i uczeń naszej szkoły posiada swoje indywidualne konto w systemie Microsoft365 (dawniej Office365).

Za pomocą konta szkolnego zalogujesz się do szkolnych komputerów, usługi Microsoft365 (poczta szkolna (Outlook), Teams i inne) oraz do szkolnej platformy edukacyjnej.

Loginem do konta jest indywidualny adres email złożony z pierwszej litery imienia, nazwiska i końcówki “@mateja.edu.pl”

Jeżeli Twoje nazwisko jest dwuczłonowe, w mailu wykorzystaj tylko pierwszy jego człon, np. dla Anny Nowak-Kowalskiej mailem będzie anowak@mateja.edu.pl.

Przykłady:

  • dla Jana Kowalskiego, mailem będzie jkowalski@mateja.edu.pl
  • dla Anny Nowak-Kowalskiej mailem będzie anowak@mateja.edu.pl.

Hasło do twojego konta jest nadawane automatycznie i ma postać Twoich inicjałów, 6-ciu ostatnich cyfr Twojego numeru PESEL oraz kropki na końcu. Podobnie jak w przypadku loginu, jeżeli Twoje nazwisko jest dwuczłonowe, w haśle wykorzystaj tylko pierwszy człon.

Hasło możesz zmienić samodzielnie na stronie zarządzania swoim kontem.

Przykład:

Dla Jana Kowalskiego, którego numerem PESEL jest 12345678909 hasłem będzie JK123456. (pamiętaj o kropce na końcu!)

Wyjątek

Zdarza się, że w szkole jest kilka osób, z tym samym nazwiskiem i imieniem zaczynającym się od tej samej litery. Stosowanie powyższej zasady spowodowałoby, że miałyby ten sam adres email, co nie może mieć miejsca. Dlatego w przypadku wystąpienia takiej sytuacji, jedna z tych osób ma tworzony adres email z kropką pomiędzy imieniem i nazwiskiem, np. j.kowalski@mateja.edu.pl zamiast jkowalski@mateja.edu.pl. Jeżeli masz problem z zalogowaniem, spróbuj zalogować się z kropką pomiędzy imieniem i nazwiskiem.

eDziennik Vulcan

Każdemu uczniowi tworzymy nowe konto w dzienniku Vulcan gdy stanie się uczniem naszej szkoły. Oznacza to, że jeżeli w poprzedniej szkole miałeś dziennik Vulcan, tamto konto nie będzie u nas działać.

Twoim loginem do konta jest zawsze szkolny adres email, np. jkowalski@mateja.edu.pl.

Zanim po raz pierwszy zalogujesz się do edziennika, musisz swojemu kontu nadać hasło. W tym celu wykonaj poniższe kroki:

  1. Wejdź na stronę eDziennika Vulcan
  2. Kliknij na przycisk Zaloguj się i na następnej stronie na Przywróć dostęp.
  3. W polu email wpisz swój szkolny adres email, zaznacz Nie jestem robotem i kliknij na Wyślij wiadomość.
  4. Zaloguj się do szkolnej poczty – na szkolną skrzynkę dostaniesz wiadomość z linkiem do ustawienia hasła.

Po uzyskaniu dostępu do konta możesz, po wcześniejszym zalogowaniu, zainstalować na swoim telefonie darmową aplikację Dzienniczek Vulcan, aby móc szybko sprawdzać swoje oceny.

Dla systemu Android możesz pobrać także alternatywną aplikację Wulkanowy, działa ona często lepiej niż aplikacja Vulcan-a.

WiFi

Specjalnie na naszych uczniów w szkole funkcjonuje sieć o nazwie Mateja WiFi uczeń.

Logowanie do sieci WiFi odbywa się w oparciu o indywidualny kod, tzw. voucher. Użycie voucherów ma za zadanie zapobiegać podłączaniu się osób z zewnątrz do naszej sieci.

Każdy voucher jest ważny do momentu opuszczenia przez Ciebie szkoły; aby go otrzymać, wyślij ze szkolnej poczty maila na adres admin@mateja.edu.pl a temacie maila wpisz jedno słowo: voucher. W odpowiedzi otrzymasz voucher w postaci 10-cyfrowego kodu, który wpiszesz w momencie logowania do sieci. Wpisanie vouchera powoduje jego przypisanie do urządzenia na którym został wprowadzony, dzięki czemu przy kolejnym połączeniu z WiFi nie będzie trzeba go więcej podawać. Oznacza to także, że nie da się go wykorzystać na dwóch różnych urządzeniach. Jeżeli zmienisz telefon lub będziesz chciał podłączyć drugie urządzenie (np. laptop lub tablet), musisz wysłać maila z prośbą o kolejny voucher.

Vouchery są wydawane w godzinach pracy administratora.

Scroll to Top
Skip to content